Ryttarmeddelande 2/6

Pay and ride Öveds jakt & fältrittklubb 150602

Ryttarmeddelande

Parkering direkt invid tävlingsplatsen. I Övedskloster kör upp mot kyrkan och följ skyltning. Observera att infartsvägen är smal med en skarp sväng in till tävlingsplatsen. Om du kommer med en större lastbil, var vänlig kontakta oss via tfn i förväg för parkeringsanvisning. Tfn 0736/738345

Anmälan och kontant betalning vid den gula sekretariatsboden före start.

TR tillämpas vad det gäller hästens välmående samt regler för lämplig bestraffning. Vårdad klädsel samt godkänd hjälm för ryttare inom området.  Observera att då detta är en träningstävling gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring. Försäkringen via ryttarlicensen eller arrangerande klubb gäller inte.

Framridning och programridning på gräsbana. Första start kl 17:00, sedan enligt startlista. Muntlig och skriftlig respons samt möjlighet att rida om något moment.

Rosett finns att köpa.

Hjärtligt välkomna!