Ryttarmeddelande 10 augusti

Pay and jump Öveds jakt & fältrittklubb 170810

Ryttarmeddelande

Parkering direkt invid tävlingsplatsen. I Öved kör upp mot kyrkan och sväng höger direkt efter bron. Observera att infartsvägen är smal med en skarp sväng in till tävlingsplatsen.

Anmälan och kontant betalning vid den gula sekretariatsboden före start. Vi tar kort och swish.

TR tillämpas vad det gäller hästens välmående samt regler för lämplig bestraffning. Vårdad klädsel samt godkänd hjälm för ryttare inom området. Alla ryttare tom 18 år ska använda säkerhetsväst. Observera att då detta är en träningshoppning gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring. Försäkringen via ryttarlicensen eller arrangerande klubb gäller inte.

Första start kl 17:00. Bangång före kl 17:00 samt efter 70 cm. Kombination ingår som sista hinder från 90 cm om man vill.

Ritten får fullföljas oavsett antal fel. Om ritten inte är felfri får man rida om hela eller delar av banan direkt.

Rosett finns att köpa.

Hjärtligt välkomna!