29 december - Sammandrag från Styrelsemöte

1. Julklappshoppningen genomförd med ca 15 deltagare.
  2. Dressyrmöte genomfört för dressyrintresserade upp till 25 år. Eva-Lotta har avtalat med Thulesbo ridhus om hyra av ridhuset 2016, v 3 till och med april ut. Ett dressyrmöte för seniorer (över 25 år)kommer att hållas den 9 januari. Lisa håller i det.
  3. Intresse har framkommit för en ridgrupp för vuxna deltagare, med blandad ridning. Ev kan detta hållas på onsdagar i Björka. Erica Håkanson kan ev hålla i den.
  4. Lagdeltagande 2016. Eva-Lotta anmäler till vårens lagtävlingar: LB knock out, ponny (lagledare Eghall) Div 1 dressyr, ponny (lagledare Eghall) Hoppallsvenskan häst, Div 1 (lagledare Erica Håkanson) Dressyrlag LA beroende av intresse: (lagledare Lisa)
  5. Kommunens ridslinga: Vi har fakturerat kommunen för vårt utförda arbete med slingan.
  6. Eltråd är uppsatt runt terrängbanan för att hindra vildsvinen. Något arbete återstår.
  7. Enkät till medlemmarna: Är presenterad för styrelsen, som godkänner med några justeringar. Skickas till medlemmar via mail samt läggs på fb och hemsida.
  8. Till årsmötet, vilka ryttarprestationer ska uppmärksammas officiellt i föreningen?
  9. Vi planerar starta upp föreläsningsserien i januari. Per Michanek har accepterat som föreläsare. Föranmälan krävs. Fika ska ordnas.
  10. Christer har vidtalat Hans Ramel om vattenhindrets renoveringsbehov. De planerar ett möte om det.
  11. Årsmötet: Planeras till den 7/2 kl 16:00 i Församlingshemmet. Föreläsare: Eva-Lotta tillfrågar Camilla Alexandersson om Skadeförebyggande, ca 45 min,
  12. Möte med kommunen angående hyresstöd: Christer, Kristina och Eva-Lotta deltar. Christer försöker få till stånd ett möte vecka 1 med Magdalena Unosson och Kenneth Mattsson.
  13. US har nästa möte den 17/1
  14. Lisa håller Grönt kort kurs under dec- jan.
  15. Kristina försöker få igång en grupp föräldrar som kan hålla i ponnyverksamheten och planera för laghoppning till hösten.
  16. Intyg från sjukvårdsutbildningen har inte kommit. Eva-Lotta kontaktar.
  17. Nästa möte 19/1 kl 18 i Församlingshemmet.