27 oktober - Sammandrag från Styrelsemöte

1. Träning:
    • Petra Aittola har hoppträning i Björka vid de tillfällen under hösten när de ordinarie tränarna har förhinder.
    • Den 22 dec planerar vi en julklappshoppning
    • Minicamp Sälshög: Ett tillfälle är genomfört, två återstår.5-6 deltagare.
  2. Lagtävlingar:
    • Hoppallsvenskans sista omgång lördag v 44.
    • Final knock-out dressyr 14 november.
  3. Jakt:
    • Mycket stort intresse för förjakterna. Totalt har 79  ryttare deltagit. 37 st anmälda till Hubertusjakten
  4. Grönt kort kurs:
    • Lisa håller kurs från 19 dec och fem lördagar framåt.
    • Hittills 12 anmälda.
  5. Planerade föreläsningar:
    • Anna Nilsson, 3 november, för tävlingsfunktionärer: 20 st anmälda hittills.
    • Maria Sundin, 30 november, från distriktet har fått förhinder. Vi föreslår nytt datum den 6 dec kl 16:00 om församlingshemmet är ledigt. Trunnerup och Stenbacka bjuds in att delta.
    • Sjukvårdsutbildning, 15 november: Ålder minimum 18 år rekommenderas från kurshållaren. Hålls i Församlingshemmet kl 9-16.
  6. Föreläsningsserie till våren: Karin har tagit fram förslag på ämnen och föreläsare och får uppgiften att gå vidare med förslagen. Vi föreslår föreläsning 1 gång per månad en fast veckodag.
  7. Ridslingan: En del röjning, flyttning av staket och märkning kvar. Per håller i arbetet.
  8. Återstående utearbete: Dressyrstaketen ligger utanför förrådet och tas in efter terränghindren kommit in. Terränghindren ska tas in. Elstaket ska sättas runt ”Lille Mad” för att förhindra vildsvin. Prel 8 nov.
  9. Klubbjackor: Är klara för leverans. För kommande beställningar kontaktas Carina.
  10. Nominering till betonghästar skickas vidare till Carina.
  11. Ekonomi: God.
  12. Ansökan om bidrag till traktor och betesputs om 200 000 kr har skrivits och skickats av Christer.
  13. Vi har fått avslag från Fortifikationsverket på förfrågan om nyttjande av Björkafältet.
  14. Arrangörsmöte i Flyinge 9/11. Per och Eva deltar.
  15. Fälttävlansmötet i Linköping 14-15 nov: Christer och Karin deltar.
  16. Islandsryttare intresserade av sektion. Styrelsen får i uppgift att fundera över hur föreningens olika delar ska organiseras i framtiden. Avhandlas inför årsmötet.
  17. Nästa möte 30/11 kl 18:00 i Församlingshemmet