23 juni - Sammandrag från Styrelsemöte

• Förtydligande av regelverk för radioapparaterna: Det kostar 1000 kr/tillfälle för andra föreningar att hyra apparaterna. Oavsett antal apparater.
  • Inköp av toalett kommer att göras för att ställa permanent i fruktträdgården
  • Ytterligare ett set ”Sockerbitar och bommar" kommer att köpas in.
  • Beslöts att undersöka vad en ”vattenmatta” kostar och ev möjlig sponsor.
  • Genomförande av sjukvårdsutbildning skjuts till efter tävlingarna.
  • Lag för häst anmäls till höstens serier i division 2 hoppning och ”knock-out dressyr”
  • Träning och utbildning pågår i Fruktträdgården med Erica Håkanson och Emma Gynning som tränare. Ponnygruppen med Mimmi Blomgren som tränare har nu fyra deltagare.
  • Efter träning 07-04 skall kontroll ske av underlaget och beslut om eventuell reducering av/ställa in träningstillfällena i syfte att säkerställa bra underlag till tävlingarna.
  • Terrängträning på banan planeras att erbjudas 07-25 - - 29. Bestämmelser som tidigare.
  • Önskemål om fler fasta hinder i Fruktträdgården har inkommit och detta kommer att tittas på.
  • Var vill medlemmarna ha träningsmöjligheter under kommande vinter? I första hand är Björka och Tullesbo aktuella. informera på hemsidan med uppmaning att lämna önskemål via mail.
  • Föreningen är villig att åta sig märkning av kommunens ridslinga men att det sker efter tävlingarna vilket är OK för kommunen.
  • Två P&J har genomförts. 05-24 cirka 35 deltagare och 06-17 med 68 deltagare inklusive klubbmästerskap i hoppning. P&R genomfördes 06-02 med tiotal deltagare.
  • Veberöds trafikskola har önskemål om att synas på vår hemsida angående BE-körkort. Utbildningspaket att erbjudas medlemmarna skall tas fram.
  • Kommande verksamhet: Preliminär planering är: P&J onsdag 08-12 på kvällen och lördag 09-05 dagtid samt P&R onsdag 08-19.