21 mars - Sammandrag från styrelsemöte

Nr 3 ÖJFK, Protokoll styrelsemöte 160321

1. Ekonomi: 144 inbetalda medlemsavgifter hittills i år, vilket motsvarar hela fjolårets antal betalande.
  2. Nya klistermärken med klubblogo är beställda och levererade.
  3. Sjukvårdsutbildningens leverans av intyg och masker: Företaget är kontaktat av Eva-Lotta. De har lovat att leverera.
  4. Ponnymöte: Lisa har hållit ett gemensamt möte för ponnyryttarna. Två ”myskvällar” planeras i samarbete med US. Lisa och Emma startar upp planering för det och involverar deltagarna
  5. Christina Eghall önskar arrangera ett träningsläger för ungdomar under sommaren. Önskemål v 28 onsdag till fredag.
  6. Emma Gynning kommer hålla hoppkurs i Fruktträdgården fre-sön v 28.
  7. EG önskar starta uteträningen den 26/4. Ok om underlaget håller vid den tidpunkten. Hindermaterialet behöver därmed flyttas ut innan det datumet. Bra om många kan delta.
  8. Tävling: Vi kör vår fälttävlan med klasserna P70,80,90, P *, H90 samt testklass Seniorcup på lördagen och H90 H100 på söndagen. Lena Malmkvist är tillfrågad som prisutdelare i Skånska mästerskapen ponny.
  9. Tävlingsmöte för huvudfunktionärer bokas in den 28/4 kl 18:30 hos Per.
  10. Arbetsdag på terrängbanan 28/4 på förmiddagen.
  11. Vi vill förbättra underlaget i vårt vattenhinder. Christer håller kontakten med Bäksted i frågan.
  12. Vi önskar mer tid för nyttjande av terrängbanan då vi gör investeringar för att förbättra banan, gärna tillträde en gång i veckan under säsongen. Christer fortsätter dialogen med Övedskloster.
  13. Kerstin Dahlgren, Håkan R, Kristina, Peter J, Eva-Lotta har anmält intresse för deltagande i projektgrupp om anläggning. Peter föreslås som sammankallande.
  14. Hyresstöd Sjöbo kommun: Kommunen har beviljat hyresstöd baserat på 2014:s kostnader. Det medför ett betydligt lägre bidrag än det vi behöver för att kunna fortsätta med nuvarande verksamhet till höstenChrister bokar ett möte med kommunen där vi kan utveckla resonemanget kring kostnaderna för vår träningsverksamhet.
  15. Föreläsningsserie: Sofia Folestam och Lutfi Kolgjini är bokade under våren.
  16. Förslag på datum för träningstävlingar i år:
  • 22/5 Pay and jump
  • 14/6 Pay and ride
  • 20/6 Pay and jump
  • 4/8 Pay and jump
  • 14/8 KM Dressyr och hoppning samt ev pay and ride.
  • 4/9 Pay and jump