18 augusti - Sammandrag från Styrelsemöte

1. Thulesbo ridhus är kontaktat avseende erbjudande om enskild ridning för föreningens medlemmar. Björka ridhus är klart för organiserad hoppträning och bokat tisdagar samt onsdag. Beslut: Avseende hoppträning ska medlemmarna stå för 50 kr/gång för ridhushyra. Föreningen står för resterande kostnad.
  2. Ponnygruppen önskar också ridhustid. Eva-Lotta tillfrågar Mimmi Blomgren om vilken dag som är av intresse.
  3. Serier under hösten: Knock-out dressyr är under planering tillsammans med Ringsjön. Vi har 5 möjliga deltagare. Datum och plats är ännu inte bestämt. Allsvenskan hopp häst: Datum fastställda.
  4. Jakt: Förjakter planeras starta 27/9 (söndagar) Hubertus planeras till 31/10. (lördag)
  5. Ridslinga i Björka: Christer kontaktar Ylva Wallström för att bestämma när vi kan märka upp slingan. När det är gjort planerar ungdomssektionen en utreritt för invigning av slingan.
  6. Material: Sockerbitar och vattenmattor är beställda och leveransklara. De lätta plastbommarna flyttas upp till paddocken.  De nya planken behöver tas in snarast, samt målas. Hindermaterialet för tävling har utsatts för en hel del slitage den här säsongen. Besiktigas vid nästa pay and jump. Hoppvagnen behöver renoveras innan användning.
  7. Nästa pay and jump hålls 5/9 kl 12:00. Banbyggnad 4/9 kl 17-19.
  8. Beslut: Vi lägger ut tävlingsdatum för 2016 i TDB redan nu: 30-31 juli.
  9. Skrivelse till Fortifikationsverket avseende önskemål om nyttjande av Björka skjutfält är författat av Christer och godkänt av styrelsen att sända med kopia till berörda parter på kommunen.
  10. Aktivitet som tack till funktionärer planeras. Grillkväll kombinerat med föreläsning är förslag.
  11. Dokument avsett för medlemmarna att ansöka om att få tävlingslicensen betald, samt tidigare beslutat regelverk ska läggas på hemsidan.
  12. BE-kurs i samarbete med Veberöds trafikskola: Information ska läggas på hemsidan om att intresserade själva anmäler sig till trafikskolan och uppger att de är medlemmar i föreningen. Körskolan sätter samman grupperna.
  13. Grönt kort kurs kommer att hållas vid årsskiftet, om minst 5 anmälda. Information om detta läggs på hemsidan.
  14. Möte för tävlingssummering hålls 4/9.
  15. Klubbjackor/kläder: Carina och Kristina tar fram förslag. Därefter utses referensgrupp bland ungdomarna för att se över förslagen.
  16. Nästa möte 22/9 kl 18 i Församlingshemmet.