16 sep - Sammandrag från Styrelsemöte

Styrelsemöte 16/9.

Detta är ett sammandrag av vad vi tog upp:

* Klubbens ekonomi är god och vi enades om att satsa på vår årliga fälttävlan även 2015. Vi hoppas det kan bli vid ungefär samma tidpunkt som tidigare dvs i slutet på juli och med samma klasser som 2014. Tävlingsterminen för 2015 ska ju jämkas samman, först på distrikts- och sedan på nationell- nivå, men vi kommer ha representation på bägge ställena så det blir säkert bra.

* Däremot blir det ingen mer pay & jump på banan i Fruktträdgården i år. Det blir svårt att hinna med, och banan behöver också vila.

* Torsdagarnas hoppträning inomhus har startat och tiderna utökas nu från 17-21.  Erica Håkanson är mycket populär som tränare, både för ponny och stor häst.

*  Erica kommer också ha terränghoppnings-träning den 23/9. Se den speciella informationen kring detta på hemsidan.

* Allsvenskan är igång och klubben har ett Ponny-lag och ett Stor häst –lag, vilket är jättekul!

* En överraskningsaktivitet planeras till lite senare i höst…. Mer information kommer!

* På grund av Övedsklosters Julmarknad (13-14 dec) behöver Ardennerstallet tömmas på klubbens saker.  Alla hinder och staket i Fruktträdgården ska också komma in under tak. Vi behöver all hjälp vi kan få när allt detta ska göras (förmodligen i slutet på oktober) och klubbens medlemmar förväntas göra en insats! Med många flinka händer kommer det gå fort och smidigt! Kontaktperson och samordnare är Per Bergström eller Christer Lindow.  Varmt välkomna!!

* Nästa möte 14/10. Alla medlemmar är välkomna att komma med förslag, tankar, ideer och önskemål.

Vid pennan: Eva Ramel