15 februari - Sammandrag från Styrelsemöte

Nr 2 ÖJFK, Protokoll styrelsemöte 160215

1. Ekonomi: Över 100 medlemsinbetalningar för året har redan inbetalats.
  2. Ridhuskort: Föreningen subventionerar säsongskort för vintersäsongen(okt-mars).  Sommarhalvåret hänvisas medlemmarna till Fruktträdgården. De medlemmar som väljer att köpa årskort får vintersäsongsdelen subventionerad med 1800 kr.
  3. Ridanläggning: Vi avser undersöka möjligheterna att bygga en anläggning. Vi vill blida en projektgrupp som tar fram information. Lämpliga deltagare till gruppen ska efterlysas via hemsidan. Eva-Lotta skriver och skickar ansökan till SISU om bidrag till kostnad för konferensen ”Ridanläggningar 2016 ny och ombyggnation” sista anmälningsdag 18 mars.
  4. Christina Eghall har tagit fram ett förslag på ansökan till Idrottslyftet för perioden 2016-2018. Vi avser skicka in ansökan med det innehåll som Christina tagit fram avseende mål, syfte och budget.
  5. Klistermärken till nya medlemmar är slut. Per beställer nya.
  6. Klubbkläder: Önskemål om pikétröjor finns. Vi tar upp detta igen närmare tävlingen.
  7. Kommande möten: 7/3 Ordförandekonferens Flyinge. Christer deltar. 8/3 Fälttävlans arrangörsträff Flyinge. Christer och Carina deltar. Christer anmäler. 14/3 Årsmöte Skånes ridsportförbund. Christer och Carina deltar.
  8. Hyran 2016 för våra kommunikationsradioapparater hålls oförändrad, 1000 kr per tillfälle oavsett antal apparater.
  9. Eva-Lotta efterlyser intyg och masker från sjukvårdsutbildningen.
  10. US: Har haft årsmöte med 10 deltagare. Intresse finns från nya dressyrintresserade medlemmar att delta i arrangemanget av klubbmästerskap dressyr.
  11. Fälttävlan: Öveds blir arrangörer av Skånska Mästerskapen ponny 2016.
  12. Beslut är taget nationellt om att prova en Seniorcup i fälttävlan. Skånes fälttävlanskommitté ska sätta samman ett regelverk för cupen som ska hållas vid tre deltävlingar. Öveds finns som förslag till finalplats.
  13. Agneta Hammarberg arrangerar en regional banbyggarträff. Vi föreslår att den hålls på Öveds fälttävlansbana.
  14. MIM och motorsågskurs planeras till 16-17 april. Vi avser söka bidrag från SISU till kursen.
  15. Vi har ännu inte beslutat om vår tävling ska vara en eller tvådagars. Vi avvaktar med beslut till efter arrangörsträffen, och sätter då också igång övrig planering inför tävlingen.
  16. Nästa möte 21/3 kl 18:00 i Församlingshemmet.