12 maj - Sammandrag från Styrelsemöte

1. Sparbanksstiftelsen har beviljat vår ansökan om 48 000 kr till inköp av apparater för radiokommunikation. Apparaterna är inköpta. Regelverk för radioapparaterna: Det kostar 1000 kr/tillfälle för andra föreningar att hyra apparaterna.

2. Vi kommer förmodligen kräva medlemskap i någon förening för deltagande i våra jakter för att säkerställa att deltagarna omfattas av Ridsportförbundets olycksfallsförsäkring.

3. Ett brännjärn för märkning av material är inskaffat.

4. Hoppträning i Fruktträdgården startar i maj för Erica Håkanson, onsdagar alt torsdagar, och för Emma Gynning tisdagar från juni.

5. Vi har sökt bidrag för utbildning i sjukvård för ridsporten. Erbjudande om att delta kommer att läggas på hemsidan tillsammans med en kort presentation av innehållet, samt några möjliga datum.

6. Stenbacka RF har tackat ja till att vara medarrangör på vår tävling precis som de senaste två åren.

7. Vi har fått förfrågan från Fälttävlanskommittén om att hålla Distriktsmästerskap för ponny på vår tävling. Styrelsen beslöt att tacka ja.

8. Ungdomssektionen har genomfört sin uteritt med god uppslutning. Föreslås att US ansvarar för uteritter på våren och Jaktsektionen på hösten.

9. Sjöbo kommun har ställt frågan om föreningen vill delta i uppbyggnaden av ny ridslinga i Björka, ev mot viss ersättning.

10. Arbetsgruppen för Björkafältet (Per, Peter, Christer) tittar även på frågan om ridanläggning i Sjöboområdet.

11. Thulesbo har kontaktat föreningen om möjlighet till nyttjande av ridhuset till hösten.

12. Pantamera är igång. Handhas av Carina. Information ska läggas på hemsidan om att det finns, samt att vi kan hämta burkar om så önskas.

13. Fälttävlanskommittén har sammanställt regler för terrängträning, för föreningarna att ta ställning till. Syftet är att samma regelverk ska gälla på alla Skånes banor.

14. Styrelsemedlemmarna får i uppdrag att rösta på någon av de kurser vi fått erbjudande om att få gratis från förbundet. Beslut om vilken kurs vi ska välja fattas via mail.

15. Klubbmästerskapet hålls vid Pay and jump den 17/6

16. Nästa möte 23/6 kl 18:00