11 mars - Sammandrag från Styrelsemöte

Sammandrag från styrelsemöte 150311

1. Än har inte alla medlemmar betalt in årets medlemsavgift. Nytt för i år är att föreningen via Ridsportförbundet betalar för en olycksfallsförsäkring för sina medlemmar. Därför är det viktigt att alla som avser vara medlemmar under 2015 betalar in medlemsavgiften snarast.

2. Föreningen söker årligen stöd från kommunen för hyra av ridhus under vintersäsongen. I år tillkommer även kostnad för hyra av terrängbana och förrådslokal, vilket vi också söker bidrag för.

3. P.g.a. en nedgång i antalet deltagare i vår hoppträning har vi gjort ett uppehåll med träningen i Björka. Hoppträning för Erica Håkanson bedrivs för tillfället i hennes ridhus i Lövestad. Vår målsättning är att kunna erbjuda hoppträning i vårt närområde året runt, gärna för flera olika hopptränare. Vi kommer därför att jobba för att det blir möjligt till hösten.

4. Under sommarsäsongen bedrivs hoppträningen i Fruktträdgården. Önskemål om organiserad dressyrträning finns, men vi bedömer inte att underlaget tål den belastning som blir av kontinuerlig träning på gräset, eftersom vi också måste spara underlaget till våra tävlingar.

5. Fruktträdgården är öppen för enskild ridning under sommarsäsongen och planerat öppningsdatum blir runt 1 maj, beroende på väder.

6. Planering för våren:

20/4 Hjälps vi åt att köra ut hinder och dressyrstaket i Fruktträdgården.

24/5 kl 12:00 planerar vi vår första Pay and jump för året.

2/6 kl 17:00 Pay and ride.

17/6 kl 17:00 Pay and jump med Klubbtävling.

Alla är välkomna att delta i förbererdelser och genomförande av våra aktiviteter. På hemsidan och Facebook kommer kontinuerlig information.

7. Nästa styrelsemöte 8 april.

/Styrelsen