Pay & Jump 24 juni

Välkomna till pay & jump hos Öveds jakt & fältrittklubb den 24 Juni.

Anmälan görs i TDB eller till ovedsjfk@hotmail.se senast den 22 juni. Hoppbanan är belägen i Öved. Vägbeskrivning finns på hemsidan ovedsjfk.se

1. Ange ponny+ kat/ häst och önskad höjd. Hästar yngre än 4 år får inte starta. Max 2 starter per ekipage.
2. Vi startar kl 12:00 med 50 cm och höjer 10 cm/gång. Högsta höjden 120 cm. Kombination ingår från 90 cm (valfritt)
3.Startavgift 100kr/start betalas före start. Vaccinationsintyg visas vid anmodan.
4.Hoppningen hålls på stor gräsbana. Framridning och framhoppning på gräs.
5.TR tillämpas vad det gäller hästens välmående samt regler för lämplig bestraffning. Vårdad klädsel samt godkänd hjälm för ryttare inom området. Alla ryttare t.o.m 18 år ska använda säkerhetsväst.
6.Observera att då detta är en träningshoppning gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring. Försäkringen via ryttarlicensen eller arrangerande klubb gäller ej.
7.Preliminär startlista läggs ut på vår hemsida senast kvällen innan.
8. Vid frågor kontakta via mail ovedsjfk@hotmail.se

Hjärtligt välkomna!