Klubbmästerskap 25 augusti - Hoppning och Dressyr

Välkomna till KM i hoppning hos Öveds jakt & fältrittklubb, Fruktträdgården, den 25/8. KM går i 70 cm för ponny och 100 cm för häst. Även kombiklass ponny och häst finns.( Anmäl i ”listor” på dressyranmälan i TDB.) Anmälan görs i TDB eller till ovedsjfk@hotmail.se senast den 23/8.
Ange ryttare, ponny och kategori el häst. Häst yngre än 4 år får inte starta. Max två starter för dagen per ekipage. KM hålls på eftermiddagen efter avslutad Pay and jump. Startavgift 100 kr betalas före start. Vaccinationsintyg visas på begäran. TR tillämpas vad gäller hästens välmående samt regler för otillåten bestraffning. Vårdad klädsel samt godkänd hjälm krävs för ryttare inom området. Alla ryttare tom 18 år ska använda säkerhetsväst. Observera att då detta är en träningshoppning gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring. Försäkring via tävlingslicens eller arrangerande klubb gäller ej. Preliminär startlista läggs ut senast kvällen innan.
Vid frågor kontakt via mail: ovedsjfk@hotmail.se

Välkommen till KM i dressyr hos Öveds jakt & fältrittklubb, Fruktträdgården, den 25/8. KM går i LC2 för ponny och LB1 för häst. Även kombiklass finns (anmäl i ”listor”). Anmälan senast 23/8. Ange ryttare, ponny och kategori el häst. Häst yngre än 4 år får inte starta. Max två starter för dagen per ekipage. KM hålls på eftermiddagen efter avslutad Pay and ride. Startavgift 150 kr betalas på plats. Vaccinationsintyg visas på begäran. TRs bestämmelser avseende hästens hälsotillstånd samt regler om otillåten bestraffning kommer att tillämpas. Då detta är en träningstävling gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring, försäkring via ryttarlicens eller arrangerande klubb gäller ej. Rosett finns att köpa. Förfrågningar görs via mail till ovedsjfk@hotmail.se