Jaktridning 2014, Öveds Jakt- och Fältrittklubb

Årets Hubertusjakt planeras gå av stapeln söndagen den 2 november kl 10. En förutsättning för att rida vår Hubertusjakt är att man skall ha deltagit i minst en förjakt. Kostnad för icke medlemmar för Hubertusjakten är 150 kr.

Vi planerar fyra förjakter - alla söndagarna i oktober klockan 10. dvs 5/10, 12/10, 19/10 och 26/10. Samling sker på parkeringen till Övedsklosters slott. Att delta i en förjakt är gratis för medlemmar och kostar 100 kr för icke medlemmar. Att vara medlem är alltså en god affär :)

För att möjliggöra en Hubertusjakt är upplägget att varje lördag innan förjakt hjälps alla jaktintresserade åt att bygga hinder för att sedan dagen efter på själva förjakten hoppa dessa hinder. Medtag egen fika/matsäck då vi avslutar lördagens byggande med en trevlig fika.

Till Hubertusjakten är tanken att vi rider hela banan och alla hinder från förjakterna.

Vid frågor, maila ovedsjfk@hotmail.se eller ring Per Bergström på 0708 744125

Innan du kommer till våra jakter - uppdatera dig på våra regler vid jaktridning här bredvid. Välkomna!