Jaktsektionen

Jaktridning 2022, Öveds Jakt- och Fältrittklubb

Årets Hubertusjakt planeras gå av stapeln söndagen den 6 november med samling 09:30 vid Öveds Slöjdfabrik / Gamla Sågen. Efter Hubertusjakten har vi gemensam korvgrillning, kakor mm.

En förutsättning för att rida vår Hubertusjakt är att man skall ha deltagit i minst en förjakt. Kostnad för icke medlemmar för Hubertusjakten är 150 kr.

Förjakter 2022

Vi planerar tre förjakter på söndagar i oktober som föreberedelse till Hubertusjakten. Samling kl.10 gäller för alla dessa tillfällen med samling vid Gamla Sågen, Öved

• 16 oktober
  • 23 oktober
  • 30 oktober

Att delta i en förjakt är gratis för medlemmar och kostar 100 kr för icke medlemmar. Att vara medlem är alltså en god affär :)

För att möjliggöra en Hubertusjakt är det nödvändigt att vi hjälps åt. Vi träffas därför också på lördagar kl. 10 på parkeringen utanför Övedskloster och hjälper till att bygga hinder och förbereda ridvägarna så att vi dagen efter på själva förjakten kan hoppa dessa hinder. Medtag egen fika/matsäck och lämpliga verktyg, exempelvis yxa, spett, slägga, grensax, sekatör el liknande. Vi avslutar lördagens byggande med en gemensam fika - mycket trevligt brukar det vara.

Till Hubertusjakten är tanken att vi rider hela banan och alla hinder från förjakterna.

Vid frågor ring Kajsa Thörneby på 070-2310646

Innan du kommer till våra jakter - uppdatera dig på våra regler vid jaktridning här bredvid.

Välkomna!

image6p7ka.png